Η Ιερά Μονή των Ιβήρων στην ανατολική πλευρά του Αγίου Όρους Email επικοινωνίας: Για φιλοξενία: ivironfiloxenia@gmail.com Γραφεία: 23770 23643 (12-2 μ.μ.): imiviron@gmail.com Η Ιερά Μονή Ιβήρων είναι 3η στην τάξη των Αγιορείτικων Μονών, είναι κοινοβιακή και γιορτάζει στην Κοίμηση της Παναγίας. Η Ιερά Μονή Ιβήρων βρίσκεται στην βορειοανατολική πλευρά της αθωνικής χερσονήσου επάνω σε μικρό όρμο, δίπλα στις εκβολές ενός μεγάλου χειμάρρου. Είναι το … Read More
ΜΕΤΕΩΡΑ – ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
Στην άκρη ενός απόκρημνου βράχου βρίσκεται η ιστορική (γυναικεία σήμερα) Ιερά Μονή του Αγίου Στεφάνου των Αγίων Μετεώρων, γνωστή μεταξύ άλλων από το γεγονός ότι σ’ αυτήν υπάρχει η τίμια Κάρα του Αγίου Χαραλάμπους.
ΜΕΤΕΩΡΑ – ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΑΠΑΥΣΑ
Η μονή του Αγίου Νικολάου του Αναπαυσά βρίσκεται πολύ κοντά στο χωριό Καστράκι Καλαμπάκας. Είναι το πρώτο μοναστήρι που συναντάει κανείς ανεβαίνοντας από το χωριό αυτό στα Άγια Μετέωρα.
ΜΕΤΕΩΡΑ – ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΡΛΑΑΜ
Κατά την παράδοση, η Ιερά Μονή Βαρλαάμ πρωτοκατοικήθηκε από τον ασκητή – αναχωρητή Βαρλαάμ τον 14ο αι. Ιδρύθηκε το 1518 όταν εγκαταστάθηκαν εκεί οι αδελφοί όσιοι Θεοφάνης και Νεκτάριος οι Αψαράδες, που κατάγονταν από τα Γιάννενα.
ΜΕΤΕΩΡΑ – ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ
Πάνω σ’ ένα πανύψηλο βράχο, που βρίσκεται βορειοδυτικά της Μονής Αγίου Στεφάνου, είναι κτισμένη η Ιερά Μονή της Αγίας Τριάδος. Είναι το πιο δυσπρόσιτο και το “ψηλότερο” από τα μοναστήρια των Αγίων Μετεώρων.
ΜΕΤΕΩΡΑ – ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΡΟΥΣΑΝΟΥ
Στο κέντρο του αγιομετεωρίτικου χώρου η γυναικεία Ιερά Μονή Ρουσάνου στα Μετέωρα, καλύπτει το σύνολο του μικρού πλατώματός ενός απότομου βράχου. Ιδρύθηκε το 1529, πάνω σε χαλάσματα παλαιότερων εγκαταστάσεων, με κτήτορες τους αδελφούς ιερομόναχους οσίους Ιωάσαφ και Μάξιμο, που κατάγονταν από τα Γιάννενα.
ΜΕΤΕΩΡΑ – ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΕΤΕΩΡΟΥ
Η Ιερά Μονή Μεγάλου Μετεώρου θεωρείται η αρχή του οργανωμένου μετεωρίτικου μοναχισμού. Η Μονή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος επικράτησε να λέγεται “Μεγάλο Μετέωρο”, όχι μόνο λόγω του μεγέθους των κτισμάτων, αλλά και λόγω της πνευματικής του ακτινοβολίας και των πρωτείων που απολάμβανε στα Μετέωρα στα μέσα του 16ου αιώνα.
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ
Πρωτοπρ. Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ (Ψαλμ. 89,10: «Καὶ τὸ πλεῖον αὐτῶν πόνος καὶ μόχθος»). Ὁ Ψαλμωδὸς κάνει, μία θλιβερὴ διαπίστωση. Τὰ χρόνια τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου μπορεῖ νὰ φθάσουν, στὴν καλύτερη περίπτωση, τὰ ὀγδόντα- τὸ μεγαλύτερο ὅμως μέρος τους εἶναι πόνος καὶ μόχθος. Εἶναι σύμφυτος ὁ πόνος -καὶ ὁ ψυχικὸς καὶ ὁ σωματικὸς- στὴ ζωή μας, ὡς μία ὄψη τοῦ ὑπάρχοντος … Read More
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΦΑΝΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Είναι γεγονός ότι η ανθρωπότητα βιώνει σήμερα τη χειρότερη και εφιαλτικότερη πνευματική σύγχυση όλων των εποχών. Η πνευματική κατάπτωση δεν έχει προηγούμενο στην ανθρώπινη ιστορία. Η απρόσμενη στροφή του σημερινού ανθρώπου προς τη θρησκεία, δεν είναι υγιής θρησκευτικότητα, αλλά νοσηρή ψυχική κατάσταση η οποία εμφορείται από πρωτοφανή μυστικισμό και ο αποκρυφισμό. Αιτία η εγκαθίδρυση στην … Read More
ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ
Ὡς θάνατος, ἤ πιό κυριολεκτικά σωματικός θάνατος, θεωρεῖται στήν Ἰατρική ἡ διακοπή τῶν λειτουργιῶν τοῦ σώματος, κυρίως τοῦ ἐγκεφάλου καί τῆς καρδιᾶς. Στήν θεολογική γλώσσα ὀνομάζεται, ὁ χωρισμός τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τό σῶμα του. Ἡ ἔννοια τοῦ σωματικοῦ θανάτου ἀντιδιαστέλλεται πρός τήν ἔννοια τοῦ αἰωνίου θανάτου, πού εἶναι στήν ἴδια γλώσσα, ὁ χωρισμός τῆς ψυχῆς ἀπό τόν Θεό. Ἡ ἔννοια … Read More